Selecteer een pagina
“Hoewel Dirk-Jan een veelzijdige fotograaf is, blinkt hij uit in meesterlijke portretten. Indringende portretten. Soms right ‘in your face’. Veel vaker de verstilling. Op die momenten vind ik de portretten van Dirk het mooist. Als hij dat ene onbevangen moment van afwezige aanwezigheid vangt. Ik werk al jaren tot grote tevredenheid met hem samen. Professioneel, betrouwbaar en flexibel. Als je Dirk belt, weet je dat het goed komt en geregeld wordt.”
André den Boer

Gouwe Gasten Creatieve Communicatie

“Alweer ruim 5 jaar genieten wij van een zeer plezierige samenwerking met Dirk-Jan als onze vaste fotograaf. Bij grote en kleine opdrachten in retail, industrie en onderwijs, weet Dirk-Jan met een scherp oog voor detail exact de beoogde emotie op de juiste wijze bij mensen los te maken en vast te leggen. Inleven in de situatie en meedenken vanuit de intenties van de klant zorgen voor resultaten die telkens weer de verwachting overtreffen!”

Puremotion marketing

“Het is altijd fijn werken met Dirk! Ik vind zijn beeld altijd iets krachtigs hebben en hij weet in elke situatie mooi licht te maken. Hopelijk maken we nog veel mooie dingen samen.”
Anita Vlaar

coördinator Lifestyle Margriet (heden)

“Dirk-Jan is een klassieke fotograaf. Hij is technisch uitstekend onderlegd en zorgt ervoor dat de omstandigheden kloppen, voordat hij een foto maakt. Hij heeft een enorm goed gevoel voor belichting en compositie en maakt een foto daardoor altijd zoals hij hem vooraf heeft bedoeld. Dirk-Jan regisseert en registreert zoveel mogelijk op het moment van fotograferen zelf, waardoor hij zijn beelden achteraf niet of nauwelijks hoeft te manipuleren.
Het is daarom vooral het intuïtieve van zijn foto’s dat me zo aanspreekt. Je ziet aan zijn beelden dat hij goed met verschillende mensen en situaties kan omgaan. Dirk-Jan is in staat zijn onderwerpen dicht op de huid te fotograferen. Zijn stijl heeft een puurheid waardoor je het gevoel krijgt dat je de gefotografeerde personen te zien krijgt zoals zij echt zijn.
Doordat er ogenschijnlijk niets gekunsteld is aan zijn beelden, treedt een bepaalde verstilling op. Die voelt wat mij betreft weldadig temidden van de informatieovervloed die je als kijker en lezer dagelijks krijgt voorgeschoteld.”
Freddy Leenders

beeldredacteur Sportweek, NuSport, Playboy, Panorama (heden)

“We hebben inmiddels zeker 10 keer met Dirk-Jan gewerkt voor onze jaarlijke fotoshoot. Het is erg plezierig samenwerken, hij is heel aardig, toegewijd, betrokken, kan goed met kinderen omgaan, weet ze te enthousiasmeren en sturen. De doelstellingen worden altijd gehaald, hoe ambitieus ze ook altijd zijn, en we zijn steeds weer blij met het resultaat.”
Evelien den Hartoog

marketing/communicatie manager Jungle Gym

“De foto’s van Dirk Jan raken je, ongeacht of het om portret-, sport- of landschapsfotografie gaat. De foto’s doen recht aan de identiteit van de geportretteerde. Kenmerkend voor het werk van Dirk Jan is helderheid, contrast, de serieuze toon en bovenal eigenheid. Door de manier van fotograferen lijken luchten en lijnen op de toeschouwer af te komen.”

Funcke creatieve partners

“Ik ken Dirk-Jan al heel lang en schakel hem graag in voor Broadcast Magazine. Zijn fotowerk is van constant hoge kwaliteit, ook doordat hij mensen op hun gemak stelt, goed meedenkt en indien nodig kan improviseren. Dirk-Jan is bovendien betrouwbaar en zorgt altijd voor voldoende keuze. Kortom, een fotograaf die echt voor meerwaarde zorgt.”
Jeroen te Nuijl

hoofdredacteur Broadcast Magazine

“Wanneer ik Dirk-Jan namens NUsport op pad kon sturen voor een opdracht, had ik de zekerheid dat hij met goed materiaal terug kwam. Proactief, zelfverzekerd, meedenkend en sympathiek: Dirk-Jan is het. Volgens mij, naast het leveren van kwalitatief sterke beelden, de kernwaarden van een goede fotograaf.
Eén keer ging ik mee op reportage en zag van dichtbij hoe Dirk-Jan werkt. Dat Richard Plugge, het onderwerp voor de lens, bij een gevoelstemperatuur van twee graden, een stevige noordoosten wind, in een door Dirk-Jan gehuurd geheel wit pak ook nog en zonder handschoenen op een racefiets ging zitten en bleef lachen, zelfs toen zijn handen blauw van de kou aanliepen, is wat mij betreft typerend voor de fotograaf Dirk-Jan.”
Hendrik Meijnders

fotoredacteur NUsport, Helden Magazine

clients

ABNAMRO
Amsterdam Scientific Instruments

Bicycling
Bikini
Blue Sky Group
Broadcast Magazine
BumaStemra

Commissariaat vd Media
Cultureel Jongeren Paspoort

Diabetes Vereniging Nederland

Fiets
Finzie

Gemeente Breda
Gemeente Hilversum
GEORGE

Helden Magazine
Huismerk

Jungle Gym

clients

King Software
Koninklijke Nederlandse Luchtvaartmaatschappij
KRO

Le Champion
Leven in Frankrijk
Libelle

Mandev Benelux
Merck & Co.
More than Classic
MotracLinde

NEMO
NuSport

Panorama
Pentatone Classical Music
Playboy
Plus Retail
ProCycling
Provincie Noord-Holland
Puremotion Marketing

clients

Quote

Radio 538
RTL Nederland
Runnersworld

Santé
SONY Nederland
Sportweek
Stepping Stones home & care

Uitgeverij Nieuw Amsterdam
UPC

VARA
VIVA
Vivenda
Voetbal International
Volker Wessels
VT Wonen

Wonderland Kinderopvang

ZAPP.